woensdag 25 oktober 2017

Another beauty: the Acacia top by Sinclair Patterns



My to-do list was actually getting a bit too long... but when Oxana asked for testers for the Acacia pleated woven top I applied, after hesitating a few minutes. I didn't hear anything back and thought I didn't make the test team this time... but apparently I made a typo entering my e-mail address so the testers mail couldn't get to me. So I joined the test, a few days late and the deadline was getting close.

Eigenlijk had ik al een klein beetje teveel te doen... maar toen Oxana vroeg wie deze fantastische Acacia pleated woven top wilde testen, gaf ik me - na even twijfelen - toch op. Ik hoorde niets, en ging er vanuit dat ik er niet bij was... Maar toen bleek dat ik mijn e-mailadres fout ingevuld had en de testersmail niet bij mij kon geraken. Ik zat er dus wel bij, en omdat ik met een paar dagen vertraging begon kwam die deadline ineens wel heel dichtbij.



Thankfully I had more than enough fabric to choose from, even enough to help a friend in need ;) She chose the beautiful petrol, I went for a cobalt imitation silk. I was able to sew the blouse in one evening - except for the seam and the button. The amazingly clear instructions surely helped because attaching the tie in the pleats was a new technique for me. But it all went smoothly!

Gelukkig had ik wel voldoende stofjes in huis om uit te kiezen, zelfs genoeg om een vriendin uit de nood te helpen ;) Zij koos voor petrol, ik ging voor de kobaltblauwe imitatiezijde. Op een avondje stak de blouse - op de zoom en de knoop na - helemaal in elkaar. De heerlijk duidelijke instructies speelden hierbij zeker een rol, want het aanhechten van de riem bij de plooitjes was op een manier die ik niet eerder zag en deed.



I really love the result! In just a few hours I made a stylish top that fits beautifully and is comfortable as well! Sadly enough I only had a few minutes to take my pictures... a rainy day and a husband who had to go to work. But I think the pictures are good enough to show how beautiful this top is.

Het resultaat vind ik geweldig! Op enkele uurtjes tijd een stijlvolle top die ook nog comfortabel zit! Jammer genoeg had ik maar heel even de tijd om de foto's te nemen... een regenachtige dag en een man die moest gaan werken... maar ik denk dat de foto's wel voldoende tonen hoe mooi de top is.



After the Danielle batwing top this is another awesome pattern by Sinclair Patterns! A great plus is the wide size range and the 3 heights to choose from! 

Na de Danielle batwing top is dit dus opnieuw een toppatroontje van Sinclair Patterns! Het is ook goed om weten dat de patronen in een brede matenreeks beschikbaar zijn en in 3 lengtes.


4 opmerkingen:

  1. ook jouw versie is prachtig!!!!!
    ik zet deze onmiddellijk om mijn to-do lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi hoor. Echt super klassevolle!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie stijlvolle vrouwelijke top! Typisch een patroon dat ik direct zou willen maken, maar waarschijnlijk te weinig zou dragen omdat het net iets te chique voor mijn stijl is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap, al zou dit bij mijn model direct een zwangerschapsidee oproepen

    BeantwoordenVerwijderen